I když se o svůj vůz staráte přímo ukázkově, berete ho pravidelně do servisu, jezdíte opatrně a ekonomicky, dříve nebo později na autě vždy něco přestane fungovat. Přece jenom, vozy jsou pouze spotřební zboží, které se používáním opotřebovává a jeho části stárnou. Proto zvlášť pokud je váš automobil staršího data výroby, je dobré vědět, na co si dát pozor, jak se který problém projevuje a jak ho lze řešit.
Jednou z častých závad, které si hned všimnete a dost možná vás na silnici vyleká, je chvějící se volant v rukou. To může mít dvě příčiny a snadno poznáte o kterou se jedná. Pokud se vám volant v rukou začne chvět při vyšších rychlostech, příčinou je pravděpodobně špatně vyvážená geometrie kol. Když k tomuto jevu dochází při brždění, na vině jsou zvlněné přední brzdové kotouče, které bude nutné vyměnit, a to včetně brzdových destiček. V obou případech je nutná návštěva autoservisu nebo pneuservisu. Pokud máte při jízdě pocit, že auto nedrží svůj směr a táhne vás do strany, příčinou může být špatná sbíhavost kol. K té může dojít při přejetí nerovnosti na vozovce.
Čeho si řidiči také hned všimnou, je klepání podvozku, které se většinou ozve ve chvíli, kdy přejedou přes nerovný terén. Důvodem mohou být uvolněné silentbloky. Tuto závadu nepodceňujte, jejich výměna u jednoho kola je snadná, ale pokud necháte problém zajít příliš daleko, může být nutný repas celé nápravy. Často v autě také může zlobit převodovka, která nedrží zařazenou rychlost nebo ji zařazuje velmi ztěžka. V takovém případě je návštěva autoservisu opravdu neodkladná. Příčinou bývá opotřebované táhlo řízení, které samo o sobě není takovým problémem, ale jeho opotřebení způsobuje poškození samotné převodovky. Řidiče dále často trápí špatná autobaterie a akumulátor, kdy se auto nechce nechat nastartovat ani na několikátý pokus. Pokud se vám cokoliv na vašem voze nezdá, dělá za jízdy divné zvuky nebo nereaguje, jak by měl, s návštěvou servisu neváhejte. Jde o vaši vlastní bezpečnost na silnici. A brzkou výměnou poškozené součástky často také můžete ušetřit náklady na další a složitější opravy.